ORDER FORM

Name:
IC Number
Email Address:
Full Address
Phone No
Code Item(s)
Size
Colour
Total Item
Delivery Method
Payment Method (Payment must be clear within 48hours after order have been made and there must be proof of payment) Maybank2u.com
Paypal (International)
Western Union (International)
Maybank via Cash Deposit Machine
CIMB
Bank Islam
BSN
Kind of Payment Full Payment
Deposit
Payment Detail ( Date, Time, Amount )
Enquiries (If Any..)
How Did You Hear Our Blogshop?
I have read & accepted all the T&C * Yes
No

Wednesday 28 March 2012

Perhatian kepada semua lelaki

Bismillahirrahmanirrahim.

Hai, Assalamualaikum awak awak yang sedang membaca. Actually, aku masih dalam kesedihan sebab entah macam mana widget followers aku boleh hilang, then bila dibetulkan kembali aku hanya tinggal 4 followers. Sokayyy, takpe. Chill. janji korang still baca blog ibuemak ni. hehe. Plus, terubat sikit luka di hati bila tengok design blog baru yg direka oleh Qina. Chewohhh. hehe. Btw, thanks ye sayang. Really appreciate it!



Even nampak macam simple tapi cool. Suka sangat. sebab kaler dia. hihi


Apa yang aku nak cakap kali ni mungkin la related kepada lelaki- lelaki yg dah ada pangkat suami. Tapi for all yang aku sure, all readers aku kalau tak single, mingle. takpun ada girlfriends dua tiga orang. Dan aku paling percaya, mesti ada yang setia pada yang satu. Kan?hehe. Haiyoooo. Do all these are called as Mukadimah. Bapak panjang gila. dan dan dan skema. membosankan ja aku  rasa. ohhh pleasee, mohon jangan berpaling tadah. Mohon habeskan bacaan. orang tua tua kata tak elok kalau dah start sesuatu perkara tapi tak habeskan. hihi. ok ok tak mau panjang panjang cerita dah. 




Tunggu sat(sekejap). jangan nak pi mana mana.

Straight to the point, Yang pertama, Dear handsome guys yang tengah baca, aku nak cakap ni sebagai wakil. ulang ye. sebagai wakil kepada girls di luar sana yang tak berani bersuara nak bagitau kat hampa benda benda yang kadang kadang nampak remeh ni. sebenaqnya depa bukanlah tak berani tapi malas nak gadoh ja. kot. kot la. choppp choppp. pertama sekali, mintak maaf eh, nak habaq ni, hari ni mood aku tiba tiba rasa nak cakap slank penang. boleh kot nohhh? kalau tak paham, nanti ada wording yg aku boleh translatekan. takpun. cuba guna google translate. mana nak tau, bahasa utagha dah jadi lingua franca kan. hehe.



Baca elok elok. sila jangn ambil mudah

oke sambung balik. wahai lelaki, jejaka yang budiman. aku nak mintak satu ja dari hampa(korang) sila lah hargai wanita. hampa nak tau dak pasai pa? pasai, kalau takdak wanita wanita yang cantik macam kami ni, hampa takkan dapat anak anak yang comel, hampa tau dak? hehe. maksudnya, kalau takdak kami, hampa tak dapat anak la. tak dapat la nak rasa dipanggil ayah ka papa ka abi ka walid ka. tak kisah la apa pun, tapi yg penting HAMPA TAKKAN DAPAT KALAU TAKDAK KAMI. Jadi hargailah kami. Eh kami? maksudnya hargailah mereka. Sebab hampa ingat senang ka nak angkut sorang manusia dalam perut lama lama sampai 9 bulan. Payah tau dak? yang hampa tau. renyih(senyum lebaq) dok buat muka bangga nak dapat baby kan. hampa tak rasa segala penderitaan yang mereka alami. 



Before you lose them, do appreciate them. Once you lose them, you will never know when you can appreciate them anymore.

dan yang paling penting, hampa tak rasa macam mana sakitnya beranak. I mean bersalin la. Ok ok, aku tauuu, aku pun tak dak la lagi pengalaman berkahwin apatah lagi segala kerja bersalin ni. aku bukan nak cakap kencang(hebat) tapi semua orang tahu kan. sakit bersalin ni adalah sakit yang kedua paling sakit selepas mati. maka, masing masing boleh la fikir dengan otak yang sedia ada diberikan bijak oleh yang maha Esa, betapa perempuan ni sanggup lakukan apa saja kat hampa tau dak? Even sanggup nak gadaikan nyawa depa(diorang) untuk dapatkan zuriat untuk hampa. Tak sedih ka? Mohon buat muka tacink sikit laa. Ok, for those yang takdak lagi pengalaman sebagai suami mahupun bapa, jadikan la ni sebagai satu pegangan supaya nanti takdak la cases yang suami dok pukul isteri, suami juai(jual) isteri. 




kenapa hampa senang senang nak pukul isteri hampa? 

Hello, tak macam gampang pulak kan, time nak ambik anak dara orang muka baik ala ala ustaz Don tapi bila dah dapat, hang dok buat dia additional punching bag pulak kat rumah. So, pleaseeee hargai wanita. merayu nih.Tapi conclusion yg lebih tepat utuk point ni, sila hargai isteri anda. pada sesiapa yang takdak isteri tu kan, jadikan pedoman untuk sentiasa hargai dan hormati mak hampa.




How could you forget all memories that you had with her?

Second of all, bila dah kahwin, mesti la kerja memasak, basuh kain, angkat kain. lipat kain, tukaq lampin anak, buat susu anak, kemas rumah, tanam pokok kat halaman pon isteri yang kena buat. Satu mentaliti orang melayu yang aku nak tegoq, isteri bukan hamba hampa nak buat segala kerja kat rumah okayyy. Even nabi pon memasak kat rumah tau dak. ok lah, time ni baru la aku nak cakap nabi la apa la kannn. ok, untuk apa yang hampa perlu tau, sememangnya kerja kerja semua ni adalah tanggungjawab suami. tapi hampa beruntung dapat isteri yang dapat kurangkan bebanan hampa. 



Instead of giving nafkah, apa salahnya kalau suami tolong isteri buat kerja rumah. Tak ke sweet tuuu.


Ok foineee, mmg isteri kena jaga makan pakai suami, kalau tak, mmg hampa cari lain la. hehe. kan kan? Tapi tolong jangan buat depa macam hamba hampa. hargai depa. sayangi depa. belailah depa. bluekkk bluekkk. aku buat ayat geli apa tak tau. hissshhh. ok, maksud aku, hargai lah isteri hampa, takpun yang takdak isteri tu, hargailah kakak hampa yang banyak kena buat kerja kerja rumah yang berlambak tu. macam aku sebagai kakak. hehe. chewohhh dan dan pi ngaku aku kakak. hehe.   


Ok, yang paling penting kat sini. Dear Guys, please, do respect Women/Moms  /Girls/Wife(s)/sisters or etc etc who are called as perempuan. Sebab tanpa kami, confirm, 110% sure, hampa tak boleh hidup and actually same goes to perempuan. hampa pun kena respect laki, sebab tanpa depa, kita pon tak boleh hidup. So, masing masing saling memerlukan dan sama sama lah kita menghormati antara satu sama lain.

hang respect aku, aku respect hang. Life is abiut give and take.

So, dekat sini aku nak pesan sikit apa yang hampa sebagai lelaki tak perlu buat kepada kaum perempuan.




Some things that you guys have to know.


1. Guna duit perempuan. Oke yang ini gua paling pantang. Tak kira la lu as husband ka as boyfriend ka as skandal ka. Aku cukup tak suka kalau lelaki yang dok mengharap duit perempuan. makan perempuan bayaq, duit minyak kereta perempuan bagi, duit wayang pun perempuan kena huloq. yg hampa tau nak dating, nak dating, nak dating. be responsible la sikit. 

2. Dok maki perempuan suka hati. Ok foineeee, kalau lu marah sekalipun, kalau perempuan tu buat salah sekalipun, jangan dok maki depa tak tentu hala tambah tambah depan public. could you pleasee jaga aib muka dia, could you pleasee jaga perasaan dia? nak marah biar bercara. senang jugak si dia nak terima, senang jugak si dia nak berubah. lepas ni jangan maki maki dah nohhh.

3. Buat ayat manis. Oke, aku tau, lelaki ni memang di-anugerahkan dengan kebolehan membuat ayat ayat manis. Tapi pleaseee, jangan dok manis dengan semua orang. Dekat anis, I sayang You. Dekat najwa, I cinta you. Tolong tolong. Dont ever give hope to someone that you dont hope to be with.


lastly, saja nak share kan sikit gambar. hehe. Gambar di bawah dia ambil semasa Hafiq menerima anugerah dalam perniagaan. Tinggi pangkat dia. Congrats dear :D



Ni, before nak naik stage. Yes, muka aku sangat cuak. 



Doakan kami akan bersama dan berbahagia selamanya. Aamiin.


Dua dua muka macam cekodok basi kan? takot gila kot. ni dikira international event. Banyak negara asian yang datang.



Aku bajet sempoi ja ni. Dalam hati, jantung bagai nak gugur.


Dari kiri : Bakal kakak ipar (kak lyana) hehe, tu kira abang ipar (abang wan, BF kak lyana), my sayang (hafiq) and me.


Oke, semoga hampa semua dapat mendoakan jodoh kami berpanjangan and actually I wanna congrate you my dear as excellent businessman of the year. Thanks for everything. You are the one could understand me while others are not.


To all readers, thanks for reading. sayang korang semuaaa :D


Lot of loves,
Mak





THANKS FOR READING :)

2 jer yang sudi komen??:

suzie rahman said...

salam dear.dr blog qina.nice post. & very nice photo.hope u n si dia berjodoh.:)

miss lollipop said...

happy tgk korang ^^
HAPPINESS in your shell. May ALLAH bless both!

 
This Blog is Protected. Copyright 2012 © Design and Reconstruct By Qina Yusof