ORDER FORM

Name:
IC Number
Email Address:
Full Address
Phone No
Code Item(s)
Size
Colour
Total Item
Delivery Method
Payment Method (Payment must be clear within 48hours after order have been made and there must be proof of payment) Maybank2u.com
Paypal (International)
Western Union (International)
Maybank via Cash Deposit Machine
CIMB
Bank Islam
BSN
Kind of Payment Full Payment
Deposit
Payment Detail ( Date, Time, Amount )
Enquiries (If Any..)
How Did You Hear Our Blogshop?
I have read & accepted all the T&C * Yes
No

Wednesday 28 December 2011

Ciri - ciri suami idaman

Assalamualaikum


Yeah. That is. *takde kena mengena dengan entry*


Heyyeah! Hai cun-2 girls dan handsome boys. Wuhoooo, aku dah mula bercuti sekolah. Nampak macam best kan? Tapi hakikatnya sangat tak best dan tak cool. Nak tau pasai pa? Homework(s). Apa? Biasa la as a student? Pffft. Memang la biasa kalau dapat homework, tapi kalau dapat 7 kilo homework, boleh gila kooott! 1kg per subject pluss lepas cuti ada test(s), mahu aku tak baran. Hadoih. *mai nak habaq, cuti seminggu ja =.=!*


Tuhan, tolong lah aku, dugaan apakah ini T.T


Wokeh, bukan pasai homework aku nak cerita tapi pasal ciri-2 suami idaman aku. hewhew. Malunyaa aku, adoiii. Yelaa, sapa yang tak pernah berangan nak dapat Mr. Perfect kan? Dah, takpayah nak tak-2 sangat la kan, mengaku je la timah, u did the same thing. 


If him be mine, wooaaah!



Tipu la kalau aku kata aku tak pernah berangan nak dapat lelaki hot macam Fahrin Ahmad, gentle macam En Ariff tunang Cik Dena yang dalam video I've been proposed and engaged tu, dan lawak macam mat luthfi. Tapi aku tak berharap sangat pun yang penting Si Dia yang Allah ciptakan untuk aku dapat membawa aku ke jalan yang Dia redhai.




Oke, lately ni selalu la jugak datang perasaan tak sabar nak kahwin *pengakuan jujur nih* tapi sebenarnya tak bersedia lagipun. So, aku just nak letak sedikit guideline kalau ada sapa-2 nak tackle aku. muehehe. #Bajet hot sekejap.




Taat Kepada Perintah-Nya

Nak tukar mode bahasa jap. ok, awak. Ye, awak laa.Sebenarnya, saya takdela berharap nak awak pakai songkok tinggi, jubah putih setiap masa. Tak salah awak nak pakai. Nampak handsome jugak. tapi saya tahu awak ni cintakan style jadi saya tak kisah awak nak pakai macam mana pun *asalkan tutup aurat*. The important is awak taat kepada Allah. Awak boleh membimbing saya, sebab saya ni tak la pandai sangat dalam bab-2 agama ni. So, Biar luaran awak nampak sempoi, tapi dalaman awak mantap. Kan cool tuh?


Thanks again :')

Yeah. Kita jaga hubungan dengan Dia, iAllah our relationship will be superb great.


Bertanggungjawab

Saya tahu bila awak dah taat kepada Allah, mesti la awak ni akan jadi suami dan ayah yang bertanggungjawab kepada anak-2 kita kan? Saya taknak la sampai bayar duit rumah pun saya , Bayar bil air, elektrik, P14G pun saya, dan sampai pakaian dalaman awak pun saya yang bayar. Memang tak salah kita berkongsi, memang perkahwinan is about perkongsian kan dan insya-Allah kita akan cuba saling membantu cuma awak kena ingat sebagai suami adalah menyediakan makan, pakai, tempat tinggal saya dan anak-2 kan? Jadi janganlah sampai saya sorang saja yang melaksanakan tanggungjawab awak.




Awak ketua keluarga kita tau :)


Penyayang

Sememangnya semua perempuan sukakan lelaki yang penyayang. Sapa suka lelaki yang suka sepak terajang, ye dak? Lagipun awak tahu kan, perempuan nih suka benda-2 yang manes. So, saya mesti la suka thingy yang suweet suwweet gitu. harapnya awak faham. haha.


Kan comel macam ni



Rupa

Awak, sebenarnya saya tak kisah pun, macam mana rupa paras awak. Bagi saya rupa paras tak berapa penting. Yang penting sedap mata memandang. Saya takdela nak rupa awak macam pelakon-2, penyanyi-2 korea nor hindustan. Bagi saya, lagi handsome awak, bertambah perasaan cemburu saya. Saya taknak buta-2 macam tu je kita gadoh kan sayang?


Sumber : Inchik Google
tak payah ke nak jaga kalau dah berjuta girl(s) minat mamat nih.




Pandai Main Bola

Awak, petang-2 awak suka main bola kan? Saya agak je. Awak nak tahu tak, saya suka sangat lelaki pandai main bola macam Baddrol Bakhtiar. Biar la pun  kalau awak hitam sebab main bola tapi ia manis. Yang penting, awak pakai la elok-2 sikit kalau nak main bola tuh, nanti segan pulak saya nak tengok time awak main.*faham- je lah ye*


korang mesti konfem tahu aku akan letak gambar badd




Hormat Orang Tua & Perempuan

Sayang, saya suka tengok kalau awak tolong orang tua-2 ke, lepak-2 dengan dorang ke. Nampak macam cool je. Sejuk hati saya. Dan, saya suka lelaki yang hormat perempuan. Saya taknak la awak cakap kasar-2 dengan saya. Awak tahu la hati perempuan kan. Bukan saya nak selalu merajuk. Tak. Cuma mudah tersentuh. 


#fakta 


Kecik-2 dah pandai kan.


Oke, dah la yang tu dulu. Nanti kalau kita dah kahwin, saya bagi tahu lebih lanjut okayy. Walaupun sebenarnya, saya takdela mencari Mr. Perfect. Tapi biarla awak dapat melengkapkan hidup saya dan saya dapat melengkapkan hidup awak. Salam sayang untuk awak <3


Hohoyy. Jaga baik-2 tau :')


Hmmm, panjang kan aku membebel. Tapi, jangan risau la, aku tak de nak demand-2 nih. Kalau boleh aku dapat macam kat atas tuh, alhamdulillah rezeki aku. haha. Cuma aku nak ingatkan laa, bagi lelaki yang nak harap duit perempuan je, setiap kali date duit perempuan yang keluar, memang di-reject dari awal,harap maklum.


Yes, you mean to me everything


Yang penting dalam memilih pasangan kan adalah kerana agamanya, keturunannya, paras rupa dan juga harta. So, saya harap awak adalah pembimbing saya dan saya lah pemilik tulang rusuk awak :')


iAllah love you untill Heaven :')

Last but not least, saya akan cuba yang terbaik untuk awak kalau awak juga mencuba.

Lots of love,
mak





THANKS FOR READING :)

5 jer yang sudi komen??:

pau.cokolat.27 said...

haha whoaa nice entry ! ak pn nk jugak ciri2 cm tuhh . hehe

pau.cokolat.27 said...

haha whoaa nice entry ! ak pn nk jugak ciri2 cm tuhh . hehe

ibuemak said...

Pau :Haha. tengsss. Boleh-2. nak aku carikan?

Terbang said...

gambar badrol wajib adakah? haha:p

kindergartenlibrary said...

InsyaAllah akan jumpa .. :)

amin ~

 
This Blog is Protected. Copyright 2012 © Design and Reconstruct By Qina Yusof